به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا ساره بیات با گریم متفاوت و تبحرش در بازیگری رئال در خیابانهای تهران با وانتی فرسوده مسافرین زیادی را سوار کرد که آنها پس از پیاده شدن از وانت در می یافتند که در مقابل دوربین یک فیلم سینمایی قرار گرفته بودند و به دلیل مضمون زنانه فیلم آسیب شناسی بی واسطه ای از زن های بی پناه و سرگردان امروز در جامعه ایران را در این فیلم شاهدیم و این مهم میسر نبود مگر به مدد دوربین ساختار شکن علیرضا برازنده و صدابرداری غیر محسوس و بی آزار عباس رستگارپور و کنترل شرایط بحرانی مکانهای فیلمبرداری توسط مسعود دلیر.
فیلمبرداری تازه ترین فیلم سینمایی عباس رافعی به پایان رسید. فیلم روایت داستان زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش وی برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند.
فیلم «فصل فراموشی فریبا» که قصد دارد کنکاشی مستند گونه در درگیری های فردی و اجتماعی زن امروز ایران داشته باشد در هنگام فیلمبرداری نیز به دلیل حضور در مکانهایی که شاید تاکنون فیلمبرداری در آنها صورت نگرفته بود دستخوش حوادثی شد ، مانند حضور در مکانهای پر مخاطره ای که حتی پلیس حضور فعال ندارد.
حوادث مستند و واقعی که به دلیل بحران های اقتصادی و اجتماعی در گوشه گوشه شهر به وقوع می پیوستند خود را به قصه فیلم تحمیل می کرد و چه بسا مسیری دیگر و متفاوت با آنچه نویسنده در خانه تخیل کرده بود برای شخصیت اصلی فیلم رقم می زد .
ساره بیات با گریم متفاوت و تبحرش در بازیگری رئال در خیابانهای تهران با وانتی فرسوده مسافرین زیادی را سوار کرد که آنها پس از پیاده شدن از وانت در می یافتند که در مقابل دوربین یک فیلم سینمایی قرار گرفته بودند و به دلیل مضمون زنانه فیلم آسیب شناسی بی واسطه ای از زن های بی پناه و سرگردان امروز در جامعه ایران را در این فیلم شاهدیم و این مهم میسر نبود مگر به مدد دوربین ساختار شکن علیرضا برازنده و صدابرداری غیر محسوس و بی آزار عباس رستگارپور و کنترل شرایط بحرانی اطراف مکانهای فیلمبرداری توسط مسعود دلیری در سمت مدیر تولید.
عباس رافعی معتقد است فیلمی که به سفارش مخاطب ساخته می شود باید همین خصوصیات جسورانه را داشته باشد و چه بسا اگر این فیلم به سفارش نهاد، موسسه ، بنیاد و یا حوزه و سازمان خاصی ساخته می شود نگاه محافظه کارانه مدیران بر سرنوشت فیلم تاثیر می گذاشت .
عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از :
تهیه کننده و کارگردان : عباس رافعی
مدیر فیلمبرداری : علیرضا برازنده
مدیر صدابرداری : عباس رستگار پور
مدیر تولید : مسعود دلیری
طراح چهره پردازی : مهرداد قلی پور
طراح صحنه و لباس : رعنا امینی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : محمد عزیزی
دستیار اول فیلمبردار : محمد غزت خواه
منشی صحنه : پرستو مدانلو
عکاس : بابک برزویه – سیما محمدی
مدیر تدارکات : سید احمد رضایی
مدیر صحنه : مصطفی آذر نوش
مجری طرح : مصطفی مسجدی
دستیاران کارگردان : سید مجتبی حسینی – سام اعتماد
دستیاران فیلمبردار : مرتضی سبحانی – حامد عزت خواه – صادق مختاری – هادی رمضانی
دستیاران صدابردار : امید عاشوری – وحید آقایی
دستیاران صحنه و لباس : گلاره دربندی - وحید علی خانی
مجریان گریم : نازنین امینی – محمد اعرابی
دستیاران تدارکات : نادر اژدری – صابر لالی قملیجه – احمد اژدری
حمل و نقل : روح الله کریمی – امیر کشاورز – عادل بخشعلی پور – محمد نعیمی
سینه موبیل : رجب نوشاد
سینه موبیل : علی خضرایی
بازیگران :
ساره بیات – امین زندگانی – شهین تسلیمی –هومن کیایی – مرجان سپهری – ماجین موسوی – عباس شجاع – فریبا آهنگ – ژیلا آل رشاد – ژیلا شاهی – مهدی محتشمی – سعید فرجی – عباس رستگار پور – پرستو مدانلو - عدنان کاپوسیان - بهزاد مشایخ – ابراهیم ابراهیمی – اولحسن علی محمدی – علی گل زاده – امیر کیوان معصومی – محمد سلمان اعلایی – محمد خالصی – مهسا نوعی – سمانه صالحی – فرناز قره خانی –سادیا جلالی پور – سحر عبدالهی –– گلاره دربندی- هدیه مشایخ – نازنین امینی – بهروز باغبان – امیر حسی روحی – عبد الرضا حمیدی – شراره میزانی – سمانه صالحی – ساسان صالحی