مبارزه
استاد ابراهیم میرزایی((شالبند سرخ جهانی))
(( شاهکار مبارزه انسان ))
شاهکار مبارزه انسان اين است که انسان ضعيف ترين موجودات در تمام عالم است. تمام
حيوانات و حتي گياهان به نوعي ازهستيشان دفاع يا مراقبت ميکنند به جز انسان ،
انسان کوچکترين وسيلهً دفا عي ندارد ، نوزاد آدمي مفلوک ترين موجود هستي است ، ولي
اين چه نيروئي است درخود که او را به مبارزه واميدارد و حريف مبارزه انسان کيست؟
آدمي با که و چرا مبارزه ميکند ؟ يکي از خصوصيات کونگ فو مبارزهاي است که در
همراه به تدريج و در طول زمان بوجود ميآيد همراه کونگ فو درعين تواضع و آرامش
لحظهاي جسم و جانش آرام نيست مبارزه در کونگ فو دروازه دانائي است مبارزه زد و
خورد دو انسان نيست و اصولا کونگ فو جنگ انسان با انسان را حاصل جهل او ميداند
مبارزه در هر لحظه کونگ فوکا تجلي مييابد، نبرد با جهل انسانها و با آتش افروزان ،
باخواهشها، با قدرتها و بطور کلي ميتوان مبارزه درکونگ فو تلاش و کوشش ابدي بشري
است براي تکامل و تعالي در انشاء تن و روان و مبارزات کونگ فو درايران نيز بر اين
بنيان استوار است . درکونگ فو هيچ مقامي وجود ندارد و هميشه بالاترين درجه
پايينترين مقام را دارد و با اين فلسفه مقام استادي و شاگردي نيز نداريم چون استاد
اغلب آموختههاي خود را به شاگرد تحميل ميکند بجاي استاد و شاگرد در کونگ فو راهبر
(راهدان) و همراه وجود دارد و راهبر کسي است که ايده و راهي را به جامعه ارائه
ميدهد وهمراه مختار است که اين راه را انتخاب کند و ادامه دهد يا در طريق ديگري
گام نهد وخانمها بعلت ساختمان بدني مخصوص داراي نرمش و تکنيکهاي مخصوص بخود
هستند وبجاي بدنسازي جهت آمادگي براي مبارزه با ماساژهاي مخصوص پوست بدن را براي
مبارزه و مقاومت آماده ميکنند . بنابراين کونگ فو آنگونه که تصور مي رود ورزش خشن و
مردانه نيست و همانطور که گفته شد درجهت بهبود بيماريهاي گوناگون جسمي و رواني تعاليم
مخصوص دارد کما اينکه درصورت تأسيس دانشکده تقبل ميکنيم کليهً معتادين را معالجه
ميکنيم و به کار واميداريم . کونگ فو بازوي کارگر ودهقان را قوي مي کند تا توان
براي توليد بيشتري داشته باشند و بدنشان هميشه آماده ومقاوم باشد وانديشه آ نها را
ميسازد تا کسي نتوا ند نيروي کار آنها را مورد بهرهکشي قرار دهد . کونگ فو بدن
متفکران را به رياضت ميکشد تا جامعه زمان طولانيتري از انديشهً آنان بهره برد .
کونگ فو آموزشهاي اصولي و مخصوص براي هر طبقه و مطابق نياز و کمبودهاي آنها دارد
تا به تدريج جامعهاي بوجود آورد که کارگرانش توانا و متفکر و متفکرانش قوي و سالم
باشند . آموزش کونگ فو همانگونه که ذکر شد منحصر به تکنيک و مبارزه نيست يک همراه
طريقت دانائي بايد در نبرد زندگي پيروز باشد بايد بتواند از دل خاک غذايش را بدست
آورد بايد بتواند درهمه جا زندگي کند و بايد از هيچ چيز نهراسد بدين منظور آموزش
کونگ فو شامل استقامتهاي بدني در شرايط مختلف مانند کوه ، کوير ، جنگل و آب است ،
يک همراه بايد بتواند کشاورزي کند . حتي آموزش کونگ فو شامل جنگهاي چريکي ميشود
ملتي با اين نيرو ميتواند در نبرد هستي پيروز و در جهان کنوني قدرتمند و متکي بخود
باشد و اين وظيفه دولت است که به کونگ فو به چشم يک ورزش به معناي مصطلح آن در
جامعه ننگرد و با در اختيار گذاشتن امکانات وتسهيلات جهت تحقق اين اهداف بکوشد .
بیشتر مردم میپرسند اگر در کانگ فو خشونت نیست پس مبارزه برای چیست؟
یاد گرفتن کانگ فو ومبارزه وضربات دست وپا برای تجاوز وخشونت نیست بلکه آمادگی وتوانسازی برای دفاع از خود وآزادی خود واندیشه انسانی است. کسی که در راه طریقت دانایی میکوشد باید در دفاع از خودواندیشه انسانی خود نیز دانا باشد – پس مبارزه در کانگ فو دروازه دانائی است مبارزه در کانگ فو زد و خورد خیابانی نیست بلکه اهدافی چون غلبه بر ترس- مبارزه با ظلم و ستم و جهل انسانها رادر پی دارد و همیشه می آموزیم تا حقیقت والای انسانی رادرک کنیم وراه ورسم مبارزه با خود وخواسته های غیر انسانی و مجهو لات را کشف کنیم.
وهدف نبرددر فرهنگ ایرانی کانگ فو چنین است:
هدف نبرد پادافراه (کیفر) آتش افروزان است که راه ورسم همبستگی وهم آهنگی نخواهند و فروغ اندیشه را بگسلند.
پس هدف کانگ فو هم آهنگی وهمبستگی انسانها در راه انسانیت است وقتی ما قوی باشیم ( از نظر روحی وجسمی) بیگانگان جرات حمله به پایگاه تفکر واندیشه وفرهنگ مارا نمی کنند . پس باید در دفاع از فرهنگ واندیشه ایرانی انسانی خود نیز دانا وقوی باشیم.
بطور کلی مبارزه کانگ فو مبارزه با ترس وظلم وستم برای آزادی انسان تا آخرین قطره خون است که در بخشی از سوگند نامه کانگ فو می خوانیم: از روی فرین پی پشتیبان نبرد نیکی با بدی هستم.که منظور مبارزه را در جمله ای کوتاه بیان میکند.
یکی از خصوصیات کانگ فو توآ روح مبارزه است که درهمراه بتدریج با زحمت وتلاش فراوان در طول زمان بوجود می آید وهمراه کانگ فو در عین تواضع وفروتنی جسم وجانش آرام نیست – در کاروکوشش است می کوشدتا آگاه شود ودیگران را آگاه کند.
پروفسور ابراهیم میرزایی