|
زرین.
(i1u2 )
آلبوم:
تصاویر پروفایل
کد برای مطالب، وب سایت و وبلاگ:
بازدید کل:
215 بازدید امروز: 213
این تصویر توسط سعید کریمی. بررسی شده است.
توضیحات:
جنجال رستاخیز باز هم پیداشان شده است؛ اما فراموش کردند که هنوز هستند نسلی که فراموش نکردند «عربده کشی ها» و «اردوکشی های خیابانیشان» را در مقابل سینماها در دهه هفتاد. آنها که «آدم برفی» و «تحفه هند» را ابتذال و نماد انحراف میدانستند بعدها از همان بازیگرها آنقدر «میلیاردر شدند» که حتی رفقای «پابرهنه» دیروز و امروزشان را هم فراموش کردند. باز هم پیدایشان شده است تا پشت این بهانه که «چرا تصویر حضرت عباس را نشان میدهند» مخفی شوند، و اجازه ندهد رستاخیز دیده شود. مشکلشان با تصویر حضرت عباس نیست. مشکلشان با سرتاپای فیلم است. مشکلشان نوع نگاهی است که اگر این هجمه شدید، هماهنگ و سازمان یافته نبود، جاداشت از همه بخواهیم به دیدن این فیلم بروند و در حمایت از آن تاریخ ساز شوند. فیلمی که احمدرضا درویش آن را ساخته است و این دقیقا یکی از مشکلات فیلم است. مشکلش این است که درویش سازنده دومین فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی بود. حقیر هم چندان با نمایش چهره آقا اباالفضل همدل نیستم، اما مشکل حضرات با پیام فیلم است. تمام این سر و صداها برای این است که مردم این فیلم را نبینند. ما تا به امروز تنها طرف مظلومیت حسین(ع) و کربلا را شنیدیم. ما شرح، و روایت کاملی از طرف «ظلم» را یا نشنیدیم یا کمتر شنیده ایم. جایی که به ما نشان میدهد، یزدیان قیام اباعبدالله را «فتنه حسین» میخواندند. آنجا که به ما میتواند نشان دهد آدمها با چه نوع انگیزه و جمود فکری و حتی مذهبی میتوانند آنقدر بیرحم باشند که با سقای تشنه لب کربلا آنگونه رفتار کنند. نوع نگاه حرمله ها یکی از دغدغه های ذهنی همیشگی من است. چطور آدمی بود؟ چگونه به درجه ای از قساوت رسید که حتی به طفلی صغیر هم با کینه و نفرت نگاه می کرد؟ چطور به درجه ای رسیده بود که آب را هم حق آنها نمیدانست و معتقد بود بر آنها «حرام» است؟ شناخت نوع نگاه و تفکری که «حرمله پرور» است، بسیار حائز اهمیت است. تفکری که قبل از آن پیکر حسن(ع) را تیرباران کرد، فرق علی را در محراب شکاف و پهلوی فاطمه را شکست. اگر تصور ما این است که سپاه یزید لشگری شرابخوار بود که تنها برای مطامع دنیا (تاکید میکنم تنها) به جنگ با «خون خدا» رفت، اشتباه میکنیم. فرق علی با نیت مذهبی شکافته شد و ایضا پهلوی فاطمه. اگر عاشورا برای شیعه «قیام و پیروزی خون بر شمشیر» بود، برای آل امیه «فتنه حسین» بود.
درج شده در تاریخ ۹۴/۰۴/۲۳ ساعت 01:37
برچسب ها:
1
لوگین شوید تا بتوانید نظر درج کنید. اگر ثبت نام نکرده اید. ثبت نام کنید تا بتوانید لوگین شوید و علاوه بر آن شما نیز بتوانید مطالب خودتان را در سایت قرار دهید. |
کاربران آنلاین (0)
|